YKY - Yapı Kredi Yayınları
Sepet Ürün bulunmaktadır.
Psikanaliz Defterleri 1 – Çocuk ve Ergen Çalışmaları / Çocuk ve Ergenle Çalışmak

Psikanaliz Defterleri 1 – Çocuk ve Ergen Çalışmaları / Çocuk ve Ergenle Çalışmak

Kategori: Cogito

ISBN: 978-975-08-4368-6

YKY'de İlk Baskı Tarihi: 11.2018

Hazırlayan:

100 TL ve üzeri alışverişlerinizde kargo ücretsiz.
%35İNDİRİM 14.30 TL   Etiket Fiyatı : 22.00 TL
-+

Pandemi sebebiyle siparişiniz en geç 2 iş günü içerisinde kargoya teslim edilir.

Genel BilgilerTadımlıkKitap Akrabalıkları
Sayfa Sayısı : 188
Boyut : 16.5 x 24 cm
Tekrar Baskı : 2. Baskı / 01.2020

“Psikanaliz Defterleri 1 – Çocuk ve Ergen Çalışmaları / Çocuk ve Ergenle Çalışmak”

Talat Parman’ın hazırladığı Yapı Kredi Yayınları’ndan çıkan Psikanaliz Defterleri 1:  “Çocuk ve Ergenle Çalışmak” kitabı, çocuk ve ergen psikanalizi alanında yayın ve etkinliklerden oluşacak bir çalışmanın ilk ürünü.

“Psikanaliz Defterleri – Çocuk ve Ergen Çalışmaları” dizisinin bu ilk kitabında çocuk ve ergenlerle psikanalitik çalışmanın çerçevesi kuramsal ve klinik yönleriyle ele alınıyor. Dizinin amacı çocuk ve ergen ruhsallığı alanında çalışan psikiyatr, psikolog ve psikolojik danışmanlar kadar çocuk ve ergenlerle çalışan eğitimciler, dahası çocuk ve ergen sağlığı alanının sorumlusu hekimler, hemşireler ve sosyal hizmet uzmanlarına psikanalizin katkısını sunmak..

Psikanalizin ayrılmaz bir parçası olan çocuk ve ergen psikanalizi alanında özgün yazılara ve çevirilere yer veren kitaba, Yapı Kredi Yayınları’nın Cogito Dizisi’nde yer alacak bir kitap dizisi de eşlik edecek. Bu çalışmanın bir diğer amacı da aynı alanda yapıtların yayımlanacağı Cogito Dizisi ile birlikte Türkiye’de bir çocuk ve ergen psikanalizi kitaplığının oluşturulması.

Uygun bir çerçeve oluşturma gereksinimi yeni başlayan ya da deneyimli tüm çocuk analistleri için bir zorunluluk gibi gözükmektedir. Bu, analitik sürecin ortaya çıkabilmesi için bir alan oluşturmak, daha net ifade edecek olursak, bir alanı sınırlandırmak demektir. Analitik konum, çerçeve ve süreç arasındaki etkileşimlerden oluşmaktadır. Çerçeve ancak oluşturulma nedenine uygun hale geldiği andan başlayarak bir anlam kazanır. Eğer oluşturulması yalnızca birtakım kuralların uygulanmasıyla gerçekleşebiliyorsa, bu kuralları bir sistem içerisinde kurmak psikanalitik sürecin donmasına neden olacaktır. Çerçeve sürecin gerekli bir kapsayanıdır, aynı zamanda analist ile hastasının iletişimini sağlayan bir geçiş alanı ve ayrıca hastanın ruhsal iç dünyasının tümünü ya da bir kısmını yansıttığı bir alandır.

Çerçeve aynı zamanda hem maddi hem ruhsaldır, son derece somut öğeler ile tanımlanabilir fakat bu öğeler ancak ve ancak ruhsal bir çerçeve belirledikleri zaman anlam ve yaşam kazanırlar. Çocuk analizinin sınırları, psikanalistin yeri, oyunun doğası, analize hazırlık aşaması, gerçek ve düşlemdeki anne babanın rolü; bunların hepsi çocuk psikanalizinde çerçeveyi oluşturan başlıca noktalardır.



Benzer Kitaplar