YKY - Yapı Kredi Yayınları
Sepet Ürün bulunmaktadır.
ORHAN PAMUK – Veba Geceleri

ORHAN PAMUK – Veba Geceleri

ISSN: 977-1300-0586-215

Sayı : 215 Dönem : Mayıs - Haziran 2021

100 TL ve üzeri alışverişlerinizde kargo ücretsiz.
%30İNDİRİM 17.50 TL   Etiket Fiyatı : 25.00 TL
-+

Pandemi sebebiyle siparişiniz en geç 2 iş günü içerisinde kargoya teslim edilir.

HakkındaİçindekilerAbonelik

Yapı Kredi Yayınları tarafından yayımlanmakta olan “kitap-lık” dergisinin 215. sayısının dosya konusu Orhan Pamuk’un yeni romanı “Veba Geceleri”. Romanın türünü, özelliklerini, yapısını, konularını Jale Parla, Edhem Eldem, Fatih Altuğ, Erkan Irmak, Can Kantarcı inceliyor. Dosyada ayrıca Orhan Pamuk’un romanını yazarken tuttuğu resimli günlük sayfaları var.

Hüseyin Peker, Gültekin Emre, Sina Akyol, İzzet Göldeli, Turgay Kantürk, Serdar Koçak, Osman Hakan A., Ali Asker Barut şiirleri; Necati Mert, Selçuk Erez, Nuray Tekin, Bahri Vardarlılar, Murat Çelik, İpek Nil, Elif Erdoğan öyküleri; Mehmet Ergüven, M. Sadık Aslankara, Erendiz Atasü, Hürriyet Yaşar, Ramis Dara, Habil Sağlam, Zeynep Tandoğan ve Haldun Taner yazılarıyla; Cem Akaş, Kerem Işık, Eylem Ata Güleç, Erdem Kurtuldu ise kendileriyle yapılan söyleşilerle “kitap-lık” dergisinin 215. sayısında.

“kitap-lık” 28 yıldır iyi edebiyatın adresi.

Abone olmak için idealdergi@idealkultur.com adresine mail atabilir ya da 05559811838 - 02125288541 numaralı telefonları arayabilirsiniz.
EDİTÖRDEN
Şair Edip Cansever’in seramik sanatçısı Alev Ebüzziya’ya 1962-76 yıllarında yazdığı mektuplar Yapı Kredi Yayınları’ndan çıkıyor. İki Satır, İki Satırdır adlı kitabı Fransa’da Türk edebiyatı alanında doktora çalışması yapan Habil Sağlam yayına hazırladı.
Şairin en üretken döneminde, Tragedyalar (1964), Çağrılmayan Yakup (1966), “Kirli Ağustos” (1970), “Sonrası Kalır” (1974), “Ben Ruhi Bey Nasılım” (1976) kitaplarının oluştuğu yıllarda yazılmış mektuplar bize çok şey söylüyor. Şairin yaşamıyla şiirinin iç içeliğini görüyoruz hemen. Kâğıda döktüğü sözün şiirsel gücünü, ince duyuşlarını, özgün buluşlarını, şaşırtıcı söyleyişlerini...
“İki satır, iki satırdır, Alev reis! Biz ki, çoğu zaman iki satır için yaşıyoruz. Kimi zaman da kelime kelime, harf harf bakarız bu iki satırlara.”
“İster seramik yap, ister kendini koy dünyaya. İkisi arasında büyük bir fark mı var sanıyorsun? Ben seni, acıyı sevgiye dönüştüren; korkuyu cesarete, çirkini güzele çeviren usta bir simyacı olarak görüyorum.”
“Ne sıkıntıyı düşünüyorum bugün, ne ölümü. Dünya beyaz, ben beyazım. Ve insanlar koro halinde şiirlerimi okuyorlar bana. Bense serserinin biriyim. Kafamın içi yanmış yemek kokuyor. Allahtan yanımda değilsin bugün; dudaklarına bakar da, bir hafta sokağa çıkamazdım sonra.”
“Neden her sabah sabah olur. Ben ellerime bakarım, gözlerime. Yazılı kâğıtsız bir dünyada yaşamayı düşlerim hep. Dünyanın en güzel dilekçeleri yıldızlardır, en güzel makbuzlar yeni kesilmiş yaşlı ağaçlardır, en güzel senetler o gün sevdiğim biriyle buluşacağım saattir. Ben mektubum, kitabım, boşluğa içinden giydirilmiş kahverengi bir eldivenim.”
“Dün gece bir transatlantik geçti, İstanbul bir başka yere göç ediyor sanırdın.”
“Seni sevmeyi dünyanın en güzel şiiri yapacağım.”
Mektuplarında Edip Cansever’i Kapalıçarşı’daki dükkânın asma katında şiirler yazarken; Sinematek salonunda filmler izlerken; Beyoğlu gecelerini beyaz kadehlerle parlatırken; “Sevgili Alevci”den mektup getirecek “şişman postacı”yı beklerken; ülkenin siyasal-toplumsal sorunlarıyla ilgilenirken; Şişli’deki evinde, Fenerbahçe dalyanındaki yazlığında dostlarını ağırlarken; Bebek’e taşındığı ilk günlerin izlenimlerini, duygulanımlarını yazarken; Beyoğlu pasajlarından Boğaz’a çıkarken, göğe, denize, bakarken görüyoruz.“Şairin kanı”yla yazılmış 123 mektuptan oluşan 300 sayfa bir kitap “İki Satır, İki Satırdır”. Sevdaya tutulmuş bir büyük şairin yarattığı samanyolu.

DOSYA: ORHAN PAMUK - Veba Geceleri

JALE PARLA – “Veba Geceleri”: Görsel Bir Modern Epik
EDHEM ELDEM - Tarih bir adaya sığar mı?
FATİH ALTUĞ – “Veba Geceleri”nde Mesafeler, Topluluk ve Bağışıklık
ERKAN IRMAK - Minger’in Taht Oyunları
CAN KANTARCI - Pamuk’un Mingeryasının Sinematografik İnşası
Minger Adası’na giriş - Küçük defterler üstüne kısa söyleşi

ŞİİR
HÜSEYİN PEKER
SİNA AKYOL - GÜLTEKİN EMRE
İZZET GÖLDELİ
TURGAY KANTÜRK
SERDAR KOÇAK
OSMAN HAKAN A.
ALİ ASKER BARUT

ÖYKÜ
NECATİ MERT - Korona-Mart
SELÇUK EREZ - Sameet, Sameeet!
NURAY TEKİN - Kuş
BAHRİ VARDARLILAR - Maske ve Mesafe
MURAT ÇELİK - Herkesini Uyutan Bir Koro, Şarkısını
İPEK NİL - Maydanoz
ELİF ERDOĞAN - Üç Öykü

SÖYLEŞİ
GÖKSU N. ÇAKIR - Cem Akaş’la “Zamanın En Kısa Hali" çevresinde
ŞENAY EROĞLU AKSOY - Eylem Ata Güleç ile “Uzak Değil" çevresinde
DENİZ KIRAL - Kerem Işık’la “Dünyanın Güçlü Tarafı" üstüne

DENEME
MEHMET ERGÜVEN - Pencereler
HÜRRİYET YAŞAR - Gelişigüzel

ELEŞTİRİ - İNCELEME
M. SADIK ASLANKARA - Savaş Yılları Romanında Halkın Geçim Savaşı
ERENDİZ ATASÜ - Anadolu’nun Kayıp Tarihinden Yankılar

BABİL KULESİ
CANSU CANSEVEN - Erdem Kurtuldu ile Çinceden çeviriler üstüne
HABİL SAĞLAM - Yahya Kemal’in “Le Derviche nomade” Şiiri
ZEYNEP TANDOĞAN - Toz dumandan ağza dolan kumdan abıhayata “Kum Tefrikaları”
SABA ÖYMEN - Sıradan Olanın Tartışmalı Yazarı Helen Garner ve “Çocuklar İçin Bach"
RAMİS DARA - Osman Çakmakçı’nın Şiiri
HALDUN TANER - Öfkeli Adamın Ölümü

BULMACA
ERSİN TEZCAN