Her Güne Bir Soru
ISSN: 977-1300-274-0166
Sayı : 166 Dönem : Eylül - Ekim 2018
YKY İnternet Satış Fiyatı
Siparişiniz en geç 2 iş günü içerisinde kargoya teslim edilir.
HER GÜNE BİR SORU
SANATIN HER DALI DUYGU VE DÜŞÜNCE AÇISINDAN SAYISIZ OLANAKLAR SUNUYOR. MÜZİKTE ÖRNEĞİN, DUYGULARA HİTAP EDEN BESTELER VARKEN, BEYNİN İÇİNDEN GEÇENLERİ YANSITTIĞI RAHATLIKLA İDDİA EDİLECEK (ÜSTELİK HİÇ SÖZ İÇERMEYEN) PARÇALAR DA VAR HER COĞRAFYADA, HER KÜLTÜRDE. VEYA SİNEMA DİYELİM: AYNI ANDA ÇOK KATMANLI BİR UYARICI OLDUĞU AŞİKÂR. TİYATRO KEZA.
NASIL Kİ MÜZİKTE ÖRNEĞİN BLUES AYIRT EDİLEBİLİR BİR HİS, BİR ANLATIYSA VEYA SİNEMADA 50’LERİN YENİ DALGA FİLMLERİ KENDİNE HAS BİR ESTETİK, ATMOSFER VE BİREY-TOPLUM İLİŞKİSİNE ANALİZ EDİLEBİLİR BİR KAYNAK SAĞLIYORSA, ÇAĞDAŞ SANATTA DA FARK EDİLEBİLİR, TANIMLANABİLİR DUYGULARIN VE DÜŞÜNCELERİN RESMİNİ ÇIKARMAK MÜMKÜN… VEYA HARİTASINI DİYELİM – GÜNÜMÜZDE ÖZELLİKLE TERCİH EDİLEN BİR İFADE OLARAK.
GELİŞEN TEKNOLOJİLER VE SOSYAL MEDYANIN FARKLILAŞTIĞI İLETİŞİM BİÇİMLERİ NEDENİYLE ÇAĞDAŞ SANAT KENDİNİ DAHA GLOBAL, DAHA KAPSAYICI İLAN EDEBİLDİ, KİTLESEL NETWORK’LERLE YAPISAL AĞLARI DEŞİFRE ETMEK GİBİ BİR MİSYON EDİNDİ DİYEBİLİRİZ. PEK ÇOK DURUMDA VE YAPITTA HARİTALAR ÇİZİLİYOR, SINIRLAR TARTIŞILIYOR, DUYGULARIN BELİRSİZLİĞİ, KARMAŞASI VURGULANIYOR. ÇAĞDAŞ SANATTA ODAKTA İNSAN DEĞİL, YAPILAR VAR DİYEBİLİR MİYİZ?
ŞİMDİKİ GENEL RESMİ GÖRMEK ÇABASIYLA AKLA GELEBİLECEK SORULARDAN BİR DİĞERİ: YAPISAL AĞLARI ÇÖZERKEN GÖSTERİLEN TAVIRLARIN İNSANLARIN ÜZERİNDE NE TÜR ETKİLERİ OLDUĞUNU SÖYLEYEBİLİRİZ?
HER EDİM GİBİ SANAT ADINA YAPILAN HER ŞEYİN BİR KONUMU, DURUŞU, BAKIŞI VARDIR. TEMELİNDE DE İNSAN PSİKOLOJİSİ.
Sanat Dünyamız’a buradan abone olabilirsiniz.
EDİTÖRDEN
Her Güne Bir Soru - Mine Haydaroğlu
Nevhiz’de Sevgi Duruşu - Mehmet Ergüven
İstanbul Modern Genel Direktörü Levent Çalıkoğlu ile Söyleşi - Mine Haydaroğlu, Levent Çalıkoğlu
İstanbul Modern Çağdaş Sanat Müzesi Kütüphanesi - Yücel Manyas, Gamze Pişkiner
“Tasarım eleştirel bir duruş sergilememize yardımcı olur” - Kültigin Kağan Akbulut, Jan Boelen, Deniz Ova
fragMENtaTION 37 - Portreler - Mehmet Tekin
Ferah Doğan, Eda Gecikmez, Erkin Gören, Selen Hayal, Ata Kam, Ekin Kano, Nadine El Khoury, Uluç Ali Kılıç, Oddviz, Mert Öztekin, Elçin Poyraz, Sevil Tunaboylu, “Güneş Yerinde”, .artSümer; Alp Sime, İhsan Oturmak, Zeynep Sayın, “Ölüme Ne İyi Gelir?”, Karavil Contemporary / Galata Rum Okulu; Adekan, Ares, Cins, “Sandığın 3 Gözü”, Kasa Galeri; Aenne Biermann,“Photographer’s Name”, Museum Ludwig - Süreyyya Evren
Semih Fırıncıoğlu ile Söyleşi - Ali Erdemci - Semih Fırıncıoğlu
Mimari Birimin Uyarlanabilir Estetiği: Yokyerler - Halil Yıldırır
Bir kahramana daha ihtiyacımız var mı? 10. Berlin Bienali - Çelenk Bafra
Zeugma’nın ‘Çingene Kızı’ - Uğur Kökden
İstanbul’un Ressamı Hoca Ali Rıza ve Yabancı Dostları - Mine Haydaroğlu, Ömer Faruk Şerifoğlu
Tasarımla Kavram Arasında: Can Küçük - Kültigin Kağan Akbulut