YKY - Yapı Kredi Yayınları
Sepet Ürün bulunmaktadır.
Toplu Oyunlar II – Tombala / Kozalar / Çıkış / Bir Kahramanın Ölümü

Toplu Oyunlar II – Tombala / Kozalar / Çıkış / Bir Kahramanın Ölümü

Yazar:

Kategori: Edebiyat

ISBN: 975-08-0966-1

YKY'de İlk Baskı Tarihi:

100 TL ve üzeri alışverişlerinizde kargo ücretsiz.
%30İNDİRİM 3.89 TL   Etiket Fiyatı : 5.56 TL
TÜKENDİ

Pandemi sebebiyle siparişiniz en geç 2 iş günü içerisinde kargoya teslim edilir.

Genel BilgilerTadımlık
Sayfa Sayısı : 120
Boyut : 13.5 x 21 cm

“Tombala”, “Kozalar”, “Çıkış” ve “Bir Kahramanın Ölümü” adlı oyunları bir araya getiren Toplu Oyunlar 2, Kadını ve erkeği ezen, hiçleştiren ‘baskı’ biçimlerini;toplumların ‘kahraman’ yaratma ihtiyacını; topumsal sarsıntılarından en az yara alarak çıkmaya çabalayan duyarsız insanları; kısacası günümüz dünyasının yalnızlarını çıkarıyor karşımıza.Eleştirel duruşunu elden bırakmayan Adalet Ağaoğlu’nun tiyatro eserlerine bir yakın çekim daha…

Adalet Ağaoğlu oyun kişilerini geliştirirken güncel gözlemlerinden yola çıkan gerçekçi bir yazardır. Bu oyun kişileri hem toplumun belli kesimlerinin temsilcisi olarak tipik özellikle, hem de karakter boyutuna ulaşan özel ayrıntılarıyla donatılmıştır. Örneğin, Çatıdaki Çatlak'daki Fatma Hanım, hep vermek için koşullandırılmış, orta halli ev kadını tipidir. Hiç evlenmemiş oluşu, sevecenliği, yardımseverliği ise onu özel bir kişi yapan kendine özgü nitelikleridir. Dramı, taşıyamayacağı kadar ağır bir yükün altında kalmış olmasında yatar. Bu dramın toplumsal boyutu ise, bu yükü, bu yorgunluğu, bu yıpranmayı kadına layık gören insanlık anlayışındaki çarpıklığı gösterir. Fatma Hanım karakteri bizi, onun dramının ardındaki kadın sorunları üzerinde durmaya çağırır. Adalet Ağaoğlu ülkemizdeki kadın sorunlarına eğilen, fakat bu sorunları, erkeği de içine alan asal sorunsalı göz ardı etmeden ele alan bir yazardır. Evcilik Oyunu'nda da, Çatıdaki Çatlak'da da temelde eskiyip geçerliğini yitirmiş değerler sistemi ile ekonomik düzensizlik vardır. Yazar, oyun kişilerine anlayışla, hoşgörüyle yaklaşırken, onları bu düzensizliğin farkında olmadıkları için eleştirir de. Fakat eleştirinin büyüğü aynı bilmezlik içinde olan seyirciye yöneltilmiştir. Oyun içindeki, bu düzeni kendi çıkarlarına araç edenler ise kınanırlar.



Benzer Kitaplar